Sunday, 15 March 2015

Atasi Kulit Berminyak Dengan Sireh

Ramai di antara kita yang mengalami masalah kulit berminyak. Kulit berminyak disebabkan oleh beberapa faktor antaranya ialah :-


Atasi Kulit Berminyak


a) genetik
b) cuaca dan persekitaran
c) penggunaan produk yang tidak sesuai
d) perubahan hormon dalam badan


Ingat !! Kulit berminyak boleh mengundang JERAWAT !! Minyak yang terperangkap pada liang pori-pori juga mengandungi kekotoran dan megakibatkan jerawat.

ATASI KULIT BERMINYAK DENGAN SIREH

Daun sireh dan jambu batu dikatakan mampu membantu dapatkan kulit muka yang segar dan bebas minyak. Ianya mengandungi agen pelembap dan kawalan minyak yang baik untuk kulit muka.


Sireh


LANGKAH-LANGKAH ATASI KULIT BERMINYAK DENGAN DAUN SIREH

1. Ramas daun sireh dan jambu batu dalam semangkuk air.
2. Sapukan ke seluruh kulit muka dan ratakan secara perlahan-lahan.
3. Biarkan selama 5 minit.
4. Bilas muka dengan air bersih dan lap hingga bersih.

Mudahkan!!

Kalau rasa susah nak dapatkan daun sireh, bole cuba Vitamin E Complex Shaklee. Diperkaya dengan Grape Seed Extract yang mampu mengecilkan pori-pori yang sebabkan jerawat.



Hanya RM 149 sebotol. Mengandungi 120 biji kapsul. Bayangkan, Vitamin E ni tahan hingga 4 bulan...jimat kan...!!



Dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewaDan daftar keahlian anda dengan NizaHealth untuk menikmati penjimatan sehingga 20-30%.
Atau berminat untuk menjana pendapatan 2, 3, 4 hingga 5 angka dengan Shaklee?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA/ Telegram 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia

8 comments:

  1. Info menarik...tak sangka sirih boleh hlgkan myk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, petua orang lama yang makin dilupakan...

      Delete
  2. Banyak juga manafaatnya daun sirih ni ya...Kalau dibandar ni susah sikit lah nak cari daun sirih kena cari yang sudah proses, Ia lebih tahan lama dan boleh dibawa kemana-mana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...payah nk cari daun sireh sekarang ni...kat kampung pun, tak semua tempat ada...

      Delete
  3. orang tua2 kita memang arif dengan daun2 herba ni kan... macam2 khasiatnya

    ReplyDelete
  4. Bolehlah guna daun sireh lepas ni, sebab kat belakang rumah Mek ila ada je pokoknya. Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  5. Pertama kali tahu akan khasiat lain dari lain mengenai sireh ini.

    Contest Petua Dan Herba Kongsibersamanora

    ReplyDelete
  6. susah juga nak cari sireh sekarang ini..

    ReplyDelete

LinkWithin