Friday, 31 October 2014

Khasiat Jus Buah-Buahan Untuk Kesihatan

Jus Buah-Buahan nyata lebih mengandungi banyak khasiat kerana jus buah-buahan mampu memberikan keseimbangan kecantikan kulit wajah. Lagipun, kita kan dah tau, buah-buahan ni memang banyak khasiatnya.

Jus Buahan Untuk Kesihatan dan Kecantikan

Macam saya, kalau pegi SR atau Cafe mane yang ada jus kat atas tu... memang saya request Jus Epal plus Saderi ni.. Tak tau plak ianya untuk darah tinggi... Tapi layankan aje..memang elok untuk kita kan??


Jom tengok keistimewaan Jus Buah-Buahan ini untuk kesihatan anda.

1. Jus Epal Untuk Pembersih Tubuh Badan (Detoks)

- Menjaga sistem imunisasi badan, selain mencegah selsema dan menjadikan kulit bersinar.
- Memberikan kesan pembersihan pada seluruh tubuh. (detoks la tue....!!)

Jus Epal dikatakan mampu memberikan kesan pembersihan kepada tubuh.

2. Jus Epal dan Timun Untuk Turunkan Paras Kolestrol

- Kombinasi Jus Epal dan Timun bermanfaat untuk melawan kanser dan mengurangkan paras kolestrol.
- Juga berfungsi untuk mengurangkan gangguan perut dan sakit kepala. 
- Amalkan setiap hari. 

3. Jus Epal dan Tomato 

- Khusus untuk mereka yang mementingkan kesihatan kulit.
- Juga membantu menghilangkan bau mulut.

Jus Tomato dikatakan mampu melawan kanser dan sesuai untuk mereka yang inginkan kulit cantik.

4. Jus Peria dan Epal Untuk Turunkan Suhu Badan

- Sesuai di ambil ketika suhu badan meningkat. Jus ini membantu menurunkan suhu badan dan membuat anda berasa lebih selesa. 
- Baik untuk mengatasi bau mulut.
- Sesuai di ambil ketika musim panas.

Jus timun membantu melawan kanser dan turunkan paras kolestrol.

Sebenarnya, banyak lagi Jus Buah-Buahan yang korang boleh cuba sendiri. Maklumla, setiap buah tu kan ada khasiatnya yang tersendiri. Saya dari dulu suka minum Jus Tomato, Jus Timun dan sekarang ni Jus Epal Saderi. Zaman study dulu, saja je test minum Jus Tomato, maklumla nak kulit muka cantik konon-kononnya... Hihii... Tapi, bila dah cuba sekali...mak aiii..sedapnya!!

Korang semua patut cuba sendiri !...Memang best... Cuma sekarang ni, ada jus tambahan yang dah menambat hati ku ini.... Jeng..jeng..jeng...

Jus yang sesuai untuk awet muda dan memneri kesan tenaga berpanjangan.

Ni pun bole la di kategorikan sebagai jus kan? Yang ni campuran Vivix Shaklee dan Collagen Shaklee. Atau Jus Vivix Ber-Collagen. Saya campur je kedua-dua nie.. Kesannya??? Haa, nak tahu kena cuba la... Selain dari memberikan tenaga, ianya juga baik untuk sendi dan otot, membantu mengurangkan kencing manis, darah tinggi, gout dan yang paling PENTING bagi saya adalah AWET MUDA.... Best kan??

Apa pun jus yang kita minum, semuanya memberikan khasiat yang berbeza. Yang penting amalkansetiap hari dan awasi kandungan gula yang ada dalam jus tersebut. Nanti, penyakit lain plak yang dapat... Hihihi.. Selamat Mencuba Yea!


Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan menjadi sebahagian dari MagicAuraFamilies?


Hubungi 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia

Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Segala testimoni adalah testimoni diri sendiri dan para pelanggan kami.












Rahsia Awet Muda Bertambah Jelita Cara Shaklee

Nak tahu Rahsia Awet Muda Bertambah Jelita Cara Shaklee, Cara Saya??? Jeng..jeng..jeng.... Tak perlu nak abis ribu-riban untuk cantik dan awet muda...

Ni dia.....Rahsia Awet Muda Bertambah Jelita Cara Shaklee yang saya amalkan. Minum ni setiap pagi atau malam sebelum tidur....

Rahsia nak jadi awet muda dengan Collagen Shaklee
Campuran Vivix Shaklee dan Collagen Powder Shaklee Yang Memberi Kesan Yang WoWW !!

Saya hanya amik sesudu Vivix Shaklee dan sesachet  Shaklee Collagen Powder  . Mudahkan?? Hanya segelas sehari untuk membina semula tenaga dan kolagen yang hilang dalam badan. Maklumla, kita ni bukan semakin muda...ye tak????

Set Kecantikan Kulit Rahsia Awet Muda Secara Semulajadi
Set Kecantikan Kulit Untuk Tampak Lebih Muda Dari Usia Sebenar
Kalau nak tahu, produk Shaklee ni sesuai untuk semua peringkat umur, lelaki dan wanita. Memang sesuai sangatlah sapa yang nak cuba Rahsia Awet Muda Bertambah Jelita Cara Shaklee nie.. Memang jimat!!

Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan menjadi sebahagian dari MagicAuraFamilies?


Hubungi 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia

Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Segala testimoni adalah testimoni diri sendiri dan para pelanggan kami.


Sunday, 26 October 2014

Tips Perut Kempis Cara Sihat

Tips Perut Kempis. Perut kempis sememangnya menjadi idaman semua orang, tidak kira lelaki mahupun wanita. Faktor utama yang mempengaruhi ukur lilit pinggang adalah gaya hidup.

Jika anda tidak amalkan gaya hidup  yang sihat, seperti mengawal pemakanan dan melakukan senaman, amatlah MUSTAHIL untuk anda memiliki perut kempis.

4 Jenis Makanan Yang Perlu Anda Hindari

1. Pemanis Buatan

Elakkan mengambil pemanis buatan yang terdapat dalam makanan pencuci mulut seperti kek dan gula-gula.
Pemanis buatan sebenarnya dihasilkan khusus bagi mereka yang mengalami masalah diabetes.

2. Sayuran Bergas

Tahukah anda, walaupun sayuran amat penting kepada kita dalam menguruskan badan, namun ada beberapa jenis sayuran yang tidak sesuai di amalkan oleh mereka yang nak kurus. Antaranya ialah, brokoli, kubis, kailan dan sebagainya. Jika di ambil secara berlebihan, ianya boleh menyebabkan perut kembung.

3. Makanan Ringan/Awet

Makanan ringan seperti keropok, kentang dan makanan dalam tin merupakan makanan awet yang mempunyai kandungan natrium yang tinggi. Natrium dapat meninggalkan sisa di dalam badan sehingga menyebabkan pembesaran pada bahagian perut dan sekitar kawasan tubuh yang lain.

4. Minuman Berkarbonat

Minuman berkarbonat atau minuman bergas mengandungi gula yang sangat tinggi, selain itu gelombang udara yang akan tertinggal di sekitar perut seterusnya menyebabkan perut kembung dan membesar.

Sebaik-baiknya, amalkan minum air putih sekurang-kurangnya dua-tiga liter sehari untuk singkirkan segala toksik yang ada dalam badan.


TIPS PERUT KEMPIS CARA SHAKLEE

1. Omega Guard

Omega Guard Shaklee menjadikan hormon kita aktif dan meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lemak.

Omega Guard mengurangkan lemak yang dihasilkan untuk perlindungan seperti lemak yang tergantung di sekitar organ-organ kita.

2. Lecithin

Lecithin Shaklee membantu memecahkan lemak dan mencairkan lemak terutama kolestrol. Lecithin Shaklee membantu menurunkan atau mengurangkan total serum kolestrol dan menaikkan kolestrol baik (HDL).

Set Slim Shaklee Untuk Membakar Lemak

Tips Perut Kempis  Cara Sihat, Cara Shaklee. Hanya 2 langkah mudah !! Bakar dan buang semua lemak-lemak yang tak perlu... flush out semua...hihihi... Mudahkan? Perut Kempis, hati pun senang woo....


Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan menjadi sebahagian dari MagicAuraFamilies?


Hubungi 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia

Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Segala testimoni adalah testimoni diri sendiri dan para pelanggan kami.







Friday, 24 October 2014

Cegah Demam Selsema dengan SR Vitamin C Shaklee

Salam semua... pernah tak korang semua tetiba berair hidung, perit tekak macam nak demam je??? Pernah tak??... Saya selalu jugak macam tu, bila duk berpanas berhujan.. Ni pun hidung dah berair-air... tekak plak rasa tak selesa...

Biasanya, saya akan telan 6 biji SR Vitamin C Plus Shaklee setiap kali  demam atau selsema. 2 biji pagi, 2 biji petang dan 2 biji lagi malam. Saya juga amalkan Nutriferon Shaklee 3 sachet sehari. (Tapi sekarang Nutriferon dah takde stok, huhu). Maklumla, bila vitamin c kurang dalam badan, maka sistem imun kita pun akan goyah. Sebab tu la kita perlukan Vitamin C yang secukupnya. :)


SR Vitamin C untuk Sistem Imun

Antara kebaikan SR Vitamin C Shaklee ialah untuk meningkatkan sistem imun.

* Vitamin C penting untuk membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik. 
*Vitamin C juga diperlukan untuk membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.
* Mengukuhkan sistem imun.
* Pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit  dan asma.
*Mengurangkan simptom SELSEMA.

Untuk sistem imun, pertahanan badan
Nutriferon Shaklee yang sesuai di ambil ketika demam atau selsema.

Alhamdulillah, sejak ambik Vitamin C Shaklee ni secara konsisten, demam dan selsema pun cepat ilang. Tu pun dengan izinNya jua. Pada kawan-kawan yang alami demam atau selsema, cepat-cepatla telan Vitamin C ! Patahkan dua untuk kesan yang lebih cepat. Selamat Mencuba!!


Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan menjadi sebahagian dari MagicAuraFamilies?


Hubungi 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia

Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Segala testimoni adalah testimoni diri sendiri dan para pelanggan kami.










Lawatan Murid-Murid Tahun 6 ke Melaka-KL

Salam semua... UPSR dah berlalu.. Cikgu-cikgu Tahun 6 pun dah tak risau dah... Jadi untuk release tension, sekolah kami anjurkan lawatan ke Melaka dan Kuala Lumpur....Release tension konon-kononnya..hihhi

Lawatan selama 2 hari bermula pada 1hb dan 2hb Oktober 2014 yang lalu, telah disertai oleh 70 orang murid dan 5 orang guru. Kami bertolak pada 30hb September malam (Selasa) dengan menaiki 2 buah bas. Sampai di Melaka jam 5 pagi. Elok juga tu sampai awal, murid-murid pun bole berehat dan segarkan diri dulu. Kami segarkan diri di Masjid Al-Alami MITC dan bergerak ke destinasi pertama kami selepas sarapan pagi.

Agak-agak mana tempat yang dituju?? Mestilah ke A'Famosa Safari Park dan A'Famosa Waterworld. Memang gembira sakanla budak-budak ni. Cikgu-cikgunya pun apa lagi.

Tanda di benarkan masuk

Murid-murid berseronok dengan si pony...

An animal show

Pertunjukan Haiwan Yang Meniti dari atas tali

Sunday, 19 October 2014

Cegah Jerawat Dengan Bawang Putih

Masalah jerawat yang semakin merungsing? Malu kan tetiba muka penuh dengan jerawat! Pelbagai cara kita bole rawat jerawat ni... Salah satunya adalah dengan bawang putih.

Kenalpasti jenis-jenis jerawat yang ada pada anda..


Sebelum itu, cuba kenalpasti kedudukan jerawat anda. Kalau nak tahu, jerawat timbul bila berlakunya masalah dalam badan kita. Contohnya :

    > Jerawat di belakang : Anda ada masalah hormon

    > Jerawat di dahi : Anda menghadapi tekanan / stress

    > Jerawat di sekitar mulut : Anda ada masalah perkumuhan; sembelit

Saturday, 18 October 2014

Satu Hari Sahaja; Promosi SR Vitamin C Shaklee

Satu Hari Sahaja !! Hari Ini Sahaja!! 18 OKTOBER 2014 !! Promosi Beli 6 Percuma 1 SR Vitamin C Shaklee.

Hanya Satu Hari Sahaja

Shaklee Sustained Release Vita-C Plus (SR Vita-C) merupakan produk pertama yang menawarkan vitamin c dengan kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan proprietari dengan sistem penyaluran semulajadi yang melepaskan vitamin C sedikit demi sedikit dalam masa lima jam.


Sebagai satu antioksidan yang kuat, vitamin C merupakan nutrien yang mempunyai fungsi menyeluruh yang dapat menyokong kesihatan jantung, kesihatan imun, keutuhan sel serta kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan pembuluh darah.

Menggunakan kawalan pelepasan secara semulajadi (sustained released) sedikit demi sedikit dalam masa lima jam.


Manfaat Utama:-

Membentuk Kolagen
Kolagen adalah sebatian asa otot, tisu, gusi , rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

Membaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan Vitamin C menyebabkan gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun
membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta astma.

Memerangi Kanser
Ia adalah satu-satunya anti oksida yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan.

Mencantikkan Kulit
Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen yang menyebabkan jeragat.


>>>Cadangan Pengambilan:

Hanya sebiji sehari untuk tujuan kecantikan/kesihatan.
Bagi yang ada sinus/resdung bolelah ambik 2 biji sehari selepas makan ye!


Cepat-cepat !! Rebut Peluang dalam masa yang terhad !! Saya dah, anda bila lagi!! Hubungi saya sekarang untuk PROMOSI BELI 6 PERCUMA 1.....Hari Ini Sahaja!!

1 Botol ada 180 biji - Untuk Penggunaan Selama 6 Bulan. Jimat lagi Untung nie....!!


Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan menjadi sebahagian dari MagicAuraFamilies?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia

Wednesday, 15 October 2014

Cegah Keputihan Dengan Shaklee


Keputihan dan wanita memang tidak dapat dipisahkan??? Sapa yang selalu ada masalah ini?? Tentu tak selesa kan? Setiap masa nak kena pakai panty liner…. Betul tak?

Keputihan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan. Kombinasi bau busuk adalah disebabkan peluh, cecair keputihan dan bakteria pada bahagian miss V. Biasanya, bau tersebut dikaitkan dengan bau badan yang berubah selepas haid. 

Bagaimana Suplemen Shaklee membantu?

GLA Shaklee membantu untuk menghilangkan keputihan.

GLA Complex

  þ  Mengeluarkan virus, meningkatkan stamina
  þ  Menstabilkan hormon dengan mengawal selia estrogen dan testosteron
  þ  Meningkatkan sistem imun tubuh
  þ  Mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, kurap, tinea, memperbaiki
 bintik penuaan
  þ  Meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, arthritis
  þ  Menghalang komplikasi diabetes dengan merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa 
hamil dan usia tua.
  þ   Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

Raja Segala Tumbuhan Untuk kesihatan Wanita dan Lelaki

Alfalfa Complex

  þ  Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh
 mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan
 hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  þ  Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air 
dengan berkesan.

Cubalah hari ini...Mana tau dengan izinNya, keputihan kawan-kawan akan hilang. Kalu di ambil bersama
SR Vitamin C lagi umpphh !!... Hihihi.... Yang penting kebersihan diri sentiasa terjaga, pengambilan
makanan pun mestilah di kawal. Jangan sumbat semua kat dalam mulut tu. Kenalpasti makanan yang
bole membuatkan miss V kita berair... Haah... kan??

Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan daftar keahlian dari NizaHealth?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia



Garlic Complex Shaklee: Kebaikan dan Manfaat Utama Untuk Kesihatan

Garlic Complex Shaklee sememangnya menjadi pilihan ramai customer sebab Garlic Complex Shaklee ni mempunyai banyak kelebihan terutama untuk kolestrol dan darah tinggi.

Kenapa Garlic?

Garlic atau Bawang Putih berupaya meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normal serta tahap kolestrol apabila di ambil sebagai sebahagian daripada diet harian yang sihat.

Kajian makmal menunjukkan Allicin, sebatian yang  terdapat dalam bawang putih, mempunyai pelbagai manfaat termasuk memberi sokongan untuk mengekalkan tahap kesihatan mikro organisma lain. Alisin merupakan sebatian aktif daripada bawang putih yang menyumbang kepada pelbagai manfaat kesihatannya. Alisin tidak terdapat di dalam bawang putih“biasa” – ia dihasilkan apabila bawang putih dihiris halus atau dihancurkan.


Bawang Putih membuang toksik dalam badan dengan pantas.

Sunday, 12 October 2014

Keropok Lekor Pilihan Ramai; Keropok Lekor BTB

Salam semua....selamat malam!! Suka tak dengan tajuk entry saya kali ini? Keropok lekor. Sapa yang tak suka makan keropok lekor kan??? Lebih-lebih lagi saya ni orang Terengganu, memang terkenal dengan keropok !! Hihihi... :)

Kali ni pilihan destinasi saya adalah Kedai Keropok Lekor Bukit Tok Beng, Seberang Takir, Kuala Terengganu. Kedai ini antara yang mendapat sambutan hangat warga Terengganu dan juga pelancong dari luar. Kalu musim cuti sekolah, huiishh tok sah cerita la... ada masa kena ambik nombor... Tak percaya?? Haa, datang sendiri dan alami sendiri.


Keropok Asli dari Terengganu
Kedai Keropok Lekor BTB dari pandangan sisi.

Kedai ni terletak di Seberang Takir, kira-kira 15 minit je dari Lapangan Terbang Sultan Mahmud. Kalau korang dari Mydin Mall tu... terus je melalui Jambatan Sultan Mahmud kemudian ikut signboard ke Seberang Takir. Mudah sangat nak cari kedai ni. Sebab kedudukannya di tepi jalan besar.

Saturday, 11 October 2014

Kebaikan ESP Shaklee (Soy Protein) Untuk Badan Kita

Kenapa soy protein (ESP) ni amat penting dalam diet harian kita? Ini kerana 1001 kebaikan ESP Shaklee dan ianya adalah menyeluruh ke setiap isi rumah.  Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.
Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.


Pengambilan ESP sangat penting untuk membantu penyerapan vitamin-vitamin lain kerana protin adalah asas sesuatu sel.
Soy Protein Shaklee juga tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.


Kebaikan ESP Shaklee:
  • Untuk wanita yang ingin hamil : ESP membantu pulihara dan pelihara rahim kita.
  • Untuk wanita yang hamil : ESP membantu menguatkan rahim dan membantu pembentukan otot bayi. Selain itu, ESP membantu memberikan tenaga yang berpanjangan kepada si ibu. Kulit baby pun nanti gebu gebas sebab ibu minum soya.
  • Untuk mereka yang menyusukan anak : ESP membantu memperbanyakkan pengeluaran susu. Ibaratnya, bila kita cukup protein, maka kita cukup tenaga. Pengeluaran susu juga makin bertambah. Baby pun kenyang!
  • Untuk mereka yang nak stabilkan hormon : ESP mengandungi kacang soya, kaya dengan isoflavon. Ianya membantu memulihkan hormon wanita. ESP membantu mengeluarkan darah kotor dan gantikan dengan protein baru yang diperlukan oleh badan.
  • Untuk mereka yang nak SLIM dan turunkan berat badan : ESP ni buat kita rasa kenyang dan memberi tenaga yang berpanjangan selama 4 jam. Takdela nanti nak makan aje kijenya.
  • Untuk sesiapa yang nak kekal sihat : ESP memberi ketahanan badan dan pelengkap nutrien dalam badan kita. Bila lompong-lompong dalamm badan kita dah ditampal, penyakit pun susah nak dekat.
  • Untuk sesiapa yang nak CANTIK dan kulit BEBAS CELA : ESP ni buatkan kulit kita gebu dan lebih cerah. Nampak berseri-seri gitu. Ye la, sel-sel badan kita ni kan terdiri dari protein. Kalu protein lengkap, sihatla kulit kita!
  • Untuk mereka yang nak Puasa (tak kirala puasa sunat ke puasa Ramadhan ke) : ESP ni membekalkan tenaga berpanjangan. Tambahkan sedikit kurma dalam hidangan ESP, memang anda akan rasai perbezaanya.

Pengambilan ESP sangat penting untuk membantu penyerapan vitamin-vitamin lain kerana protin adalah asas sesuatu sel. Jika kita mempunyai protin yang mencukupi maka sel-sel lain lain akan menjadi lebih sihat dan dapat menyerap zat-zat dari vitamin lain yang di ambil dengan lebih efektif.

Wednesday, 8 October 2014

Tips Awet Muda Melalui Pemakanan; Jimat dan Mudah Disediakan!

Salam semua... nak awet muda dengan kos yang rendah tetapi dapat hasil yang berbaloi-baloi?? Jom kita tengok-tengok apa yang ada di sekeliling kita....

Makanan Yang Membantu Anda Untuk Awet Muda:

1. Kacang Soya

Makanan berasaskan soya seperti tempe, air soya, tauhu dan sebagainya mengandungi isoflavon. Kandungan isoflavon mempunyai antioksida untuk menghalang radikal bebas. Maklumla, kita terdedah dengan asap rokok dan asap kenderaan sepanjang hari. Manakala kandungan protein dan lemak tidak tepu berkhasiat untuk sel-sel badan kita. Protein diperlukan untuk membina semula sel-sel badan kita yang telah rosak.

. Bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. Kurang ketahanan.

2. Brokoli

Mengandungi sulforaphane yang boleh mencegah kanser dan  menguatkan sistem ketahanan badan. Kandungan seratnya berkesan untuk mengelakkan masalah penghadaman.

Amalkan pemakanan yang seimbang dan lebihkan sayur-sayuran.

3. Bawang Putih

Kandungan allium di dalam bawang putih mampu memperkuatkan sistem ketahanan badan dan melambatkan sel kanser. Bawang putih juga berupaya menurunkan kadar kolestrol dan digunakan sebagai mencegah untuk darah tinggi.

Bawang putih mampu menurunkan kadar kolestrol dan mencegah kanser.

4. Halia

Halia mengandungi gingerol yang berfungsi untuk mencegah strok. Halia juga dikatakan mampu melambatkan pertumbuhan sel-sel kanser terutamanya kanser kolorektal. Halia juga banyak digunakan dalam perubatan tradisional untuk membuang angin dalam badan.

Halia banyak di amalkan oleh masyarakat untuk mencegah sel-sel kanser.


Banyak lagi sayur-sayuran di sekitar dapur kita yang bole kita gunakan sebagai perisai untuk awet muda ! Kita juga boleh amalkan memakan tomato (jika nak pipi nampak pinkish macam pakai blusher..hihihi), buah anggur (sebagai penguat kolagen dalam badan kita dan juga tinggi antioksida) dan juga bunga kobis (mampu mencegah kanser payudara).

Bersenam jangan lupa !!

Selain kena menjaga pemakanan, senaman juga hendaklah di buat. At least, 30 minit sehari. Barulah dapat berat ideal yang diimpikan.. hihihi....


Katakan "TIDAK" pada TUA sebelum usia!!!


Nota Cun : ESP Soy Energising Shaklee tengah promosi kaw-kaw, beli 6 dapat 1 lagi percuma..untung bangattt!!

Semoga bermanfaat !!



Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915






Monday, 6 October 2014

Tips Tampil kurus dan Langsing Secara Semulajadi

Ingin tampil cantik dan menawan? Kurus dan langsing dengan cara mudah dan tidak membahayakan kesihatan?

LakukanAktiviti Senaman

Jom kita ikuti tips ini :- 

1. Lakukan senaman yang pastinya membantu menurunkan berat anda.

2. Amalkan pemakanan yang betul serta bersesuaian dengan diri anda.

3. Melakukan aktiviti yang berfaedah terutama aktiviti yang membantu mengeluarkan peluh.

4. Makan dengan kuantiti yang sedikit namun kerap.

Bersenam dengan kerap.


5. Senamrobik.

6. Melakukan aktiviti lasak seperti jungle trekking atau wall climbing sekurang-kurangnya seminggu sekali.

7. Amalkan meminum air masak dengan kuantiti yang banyak.

8. Berfikiran positif.

9. Tidur dengan cukup.

Tidur secukupnya


10. Jadi diri sendiri dan jangan paksa diri untuk kelihatan menarik!

11. Bole cuba Set Slim Shaklee dengan harga yang ohsem!!!


Itu saja tips untuk kali ini... Selamat Mencuba!!


 

Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915




Sunday, 5 October 2014

Manfaat ESP Shaklee Untuk Kecantikan dan Kesihatan.

Bulan ni bulan ESP. Ramai yang happy sebab ESP Shaklee ni banyak manfaatnya. Maklumla, ESP Shaklee nimengandungi kacang soya non -GMO dan mengandungi 22 jenis asid amino, yg penting rendah lemak dan rendah kolestrol.

Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada Nilai Harian kalsium, serta isoflavon soya. Kajian menunjukkan bahawa soya dapat membantu menyeimbangkan semula hormon semasa tempoh peralihan menopaus.

38 Manfaat ESP Shaklee adalah untuk :

1.      Kecantikan Kulit
2.      Mehilangkan Parut
3.      Mencerahkan Kulit 
4.      Membantu Rasa Kenyang yang lama
5.      Kurangkan Selera Makan
6.      Memejalkan Aset Wanita
7.      Membantu Penyerapan Vitamin - ESP merupakan Precursor Enzyme, penyerapan vitamin memerlukan Enzyme.
8.      Memperbanyakkan Susu
9.      Melebatkan Rambut
10.  Membantu Meningkatkan Fokus Belajar
11.  Menghilangkan Strecth Marks
12.  Sarapan yang Berkhasiat dan Cepat
13.  Bantu Elak dan Rawat Gastrik
14.  Baik Untuk Ibu Hamil
15.  Memulihkan Luka Bersalin
16.  Memulihkan Luka Pembedahan
17.  Membekal Tenaga
18.  Awet Muda
19.  Meningkatkan Memori
20.  Membantu Pesakit Diabetes
21.  Membantu Menurunkan Kadar Kolestrol – kerana Isoflavones yang akan jadi phytoestrogen dalam badan akan suppress cholestro. Lelaki sangat baik ambil ESP kerana lelaki tiada estrogen, ia perlukan sedikit dari ESP untuk turunkan kolestrol
22.  Mengurangkan Risiko Osteoporosis
23.  Mengurangkan Risiko Sakit Jantung
24.  Menyihatkan Antibodi Tubuh – ESP Protein akan bina banyak antibodi tubuh dan bila antibodi banyak, imuniti akan meningkat
25.  Membantu Mengelakkan Anemia – bina darah merah
26.  Baik Untuk Prostat
27.  Membantu Menghilangkan Jeragat
28.  Mengurangkan Alergi
29.  Menyembuhkan Ulcer Mulut
30.  Membantu Menormalkan Fungsi Thyroid bagi Hypothyroidism
31.  Membantu Menormalkan Tekanan Darah
32.  Menormalkan Kandungan Gula Dalam Darah


Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.


Tempoh Penggunaan :

~ 1 canister ESP = 850gm
~ Boleh tahan 1-2 bulan penggunaan


Peminat-peminat ESP berlumba-lumba dapatkan harga mampu milik anda sekarang!!

Beli 6 Percuma 1 atau Beli 1 canister sahaja. Tapi rugila, tak selalu Shaklee buat promo macam nie. Baik angkat 6 sekaligus! Jimatt !!


Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan daftar keahlian dari NizaHealth?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia



Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Segala testimoni adalah testimoni diri sendiri dan para pelanggan kami.



LinkWithin