Thursday, 31 July 2014

Cara Kuruskan Badan Dengan Set Kurus Shaklee

Bagaimana mahu kuruskan badan dengan mudah dan secara semulajadi? Di sini saya kongsikan tips terbaik untuk kuruskan badan dan anda mampu mendapatkan berat badan yang ideal jika di ambil secara konsisten dan juga senaman ringan.


ALFALFA UNTUK DETOKS:

Detoks adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak & lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.

Selain itu Alfalfa berfungsi merangsang metabolisme & memberi efek rasa 'ringan' badan.


LECITHIN / OMEGA GUARD UNTUK BAKAR LEMAK:

Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak berlebihan dalam badan dan perlukan medium pengangkutan untuk bawa keluar dari badan.

Selain itu, Lecithin bagus untuk otak dan kebiasaannya selepas pengambilan Lecithin selama sebulan paras kolesterol akan turun/kembali normal.



Protein penting untuk pelihara otot dalam badan.
Perasan atau tidak, ada orang yang berat badannya turun tetapi badan dia masih menggeleber? 
Berat yang turun tu bukan kerana kurang lemak tapi dia kehilangan otot.
Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak.

Kuruskan Badan Secara Semulajadi Dengan Set Kurus Shaklee. Tampil Langsing dan Menawan.

Monday, 28 July 2014

Tips Pemakanan Diet Ketika Musim Perayaan

Tips Pemakanan Diet Ketika Perayaan. Musim perayaan ni tentu banyak jemputan yang akan kita terima. Jemputan untuk majlis aqiqah, majlis bertunang, majlis BBQ, makan-makan bersama family. Pendek kata makan, makan dan makan. Semua jenis makanan ada, mesti anda tak tahu nak pilih yang mana satu kan?

Nasi Minyak, Rendang, Gulai Kambing, Ketupat, Lemang, Sirap Bandung...wahhhh sedapnya...terliur dah nie...Orang kata rezeki jangan ditolak....Tapi, lepas makan jangan pulak ada yang mengadu pening kepala, sakit perut, berat badan makin naik...

Di sini saya kongsikan beberapa cara pengambilan makanan untuk menguruskan badan;


1. Kurangkan makanan yang berminyak atau bergoreng. Jika makanan tersebut sangat berminyak, cuba kurangkan sambal ataupun kuah makanan tersebut.


Cara Untuk Menguruskan Badan Di Musim Perayaan


2. Kurangkan minuman manis seperti air sirap, air kotak ataupun air berkarbonat. Jika menziarahi saudara-mara ataupun kawan-kawan, minta disediakan air kosong atau teh kosong dan bukannya minuman yang manis.


3. Tingkatkan pengambilan sayur-sayuran serta buah-buahan. Sayur mengandungi serat yang akan menambahkan kekenyangan. Apabila memilih sayur-sayuran, cuba kurangkan sayur-sayuran yang dimasak secara berminyak.

4. Kurangkan pengambilan biskut atau kuih raya. Makanan tersebut mengandungi minyak dan gula yang terlalu banyak. 

Saturday, 26 July 2014

7 Sebab Kenapa Perlu Mengambil Suplemen

Kenapa kita perlu mengambil suplemen dalam kehidupan seharian kita? Di sini saya kongsikan sebab-sebab perlunya suplemen atau vitamin untuk kesihatan dan kesejahteraan hidup kita.



  • Kita sering terdedah kepada pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan badan.
  • Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Hakikatnya nutrien hanya boleh didapati daripada pemakanan.
  • Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga atau bahan kimia lain.
  • Mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan dan merokok.

  • Kebanyakan rakyat Malaysia makan mengikut selera rasa dan mengabaikan diet seimbang.
  • Gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan; akibat dari pengambilan kafein, gula dan garam secara berlebihan.
  • Kehilangan nutrien dalam makanan terutamanya di kedai makan, restoran makanan segera dan sebagainya.

Friday, 25 July 2014

Cara Atasi Gastrik Ketika Berpuasa

Adakah anda selalu mendapat gastrik? Bagaimanakah cara untuk mengatasi gastrik ketika berpuasa? Sebelum itu jom kenali jenis-jenis gastrik.




Terdapat 2 jenis gastrik iaitu gastritis dan ulser perut.



1. Gastritis - keradangan lapisan mukosa yang melapik dinding perut.

2. Ulser perut - peptic pada lapisan sel yang lebih dalam atau teruk daripada gastritis.

Pesakit biasanya akan mengalami pedih ulu hati yang kemudiannya merebak ke bahagian dada yang boleh mendatangkan rasa loya, muntah dan pening. Jika amalkan kaedah pemakanan yang betul, anda tidak akan menghadapi masalah untuk berpuasa.

Vitamin Untuk Kulit Cantik Dan Gebu Idaman Semua

Inginkan kulit yang cantik dan berseri? Di sini saya kongsikan beberapa vitamin yang sesuai di ambil bagi mendapatkan kulit yang cantik dan berseri serta gebu.

Set Kecantikan Kulit Shaklee

Set Kecantikan Kulit membantu anda untuk medapatkan kulit yang bersih , bebas jerawat dan jeragat jika diamalkan secara konsisten.

Vitamin E

  • Sebagai anti oksida untuk melawan radikal bebas yang merosakkan kulit
  • Memperbaiki parut
  • Mengurangkan jerawat
  • Melambatkan penuaan
  • Memulihkan tekstur kulit
  • Mengurangkan kedut dan garis halus

B Kompleks

  • Melembapkan kulit
  • Anti Stress (Punca Jerawat)
  • Melancarkan peredaran darah
  • Menaikkan seri muka
  • Menggalakkan pembentukan sel baru bagi menggantikan sel lama/rosak

Tuesday, 22 July 2014

Cara Mengatasi Gemuk Air Dengan Shaklee

Bagaimana cara untuk mengatasi gemuk air ini? Istilah 'gemuk air' biasanya digunakan untuk golongan yang kurang minum air dan juga golongan yang kurang bersenam dan berpeluh. Gemuk air juga berpunca daripada tabiat meminum air masak melebihi 20 gelas setiap hari, iaitu melebihi jumlah air yang telah disarankan iaitu 8 hingga 10 gelas sehari.



Cara diet  biasa bagi orang yang gemuk air ialah dengan mengambil sayur-sayuran dan dan oat. Namun begitu setiap 3 sudu besar oat mengandungi 75 kcal jika di masak dengan air kosong. Amalan diet bagi makanan yang berkalori rendah menyebabkan metabolisme anda menurun dan sistem membakar lemak badan terganggu.

Cara Mudah Mengatasi Gemuk Air Dengan Shaklee.

Monday, 21 July 2014

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Soya

Anda mahu turunkan berat badan? Masih mencari-cari minuman yang sesuai? Susu soya membantu menurunkan berat badan dengan capat dan berkesan. Susu soya mengandungi karbohidarat, serat alami, Vitamin A, B Kompleks, E dan K. Susu soya juga kaya dengan protein dan asid lemak essential. 

Protein dalam susu soya sangat tinggi sehingga boleh menampung keperluan protein harian tubuh anda. Uniknya, protein dalam susu soya memiliki kandungan lemak yang rendah sehingga tidak akan meningkatkan berat badan. Asid lemak tidak tepu dalam susu soya mampu mempercepatkan penyerapan lemak di bahagian usus. Ini tentunya dapat membantu proses diet anda.


Di sini saya kongsikan satu cara mudah untuk turunkan berat badan secara ideal.

Hanya dengan pengambilan ESP ( Protein Soya Shaklee) anda mampu langsing dengan cepat dan mudah.

Saturday, 19 July 2014

Cara Menghilangkan Bekas Jerawat Dengan Cepat

Adakah anda mempunyai masalah bekas jerawat yang terlalu banyak? Mesti anda stress memikirkan cara untuk menghilangkan semua parut tersebut dengan cepat dan berkesan. Lebih-lebih lagi kalau kesan jerawat tu dah lama kan?

3 cara Untuk Menghilang Bekas Jerawat Dengan Cepat..

Di bawah ini saya kongsikan cara untuk hilangkan bekas atau parut jerawat dengan cepat.

1# Gunakan Pencuci Muka Yang Sesuai

Gunakan pencuci muka yang bebas kimia untuk membersihkan kulit muka anda.

2# Tidur Yang Cukup

Dapatkan tidur yang secukupnya kerana tubuh badan dapat menjana semula sel-sel kulit yang baru dan mengeluarkan toksin dari badan.

3# Masker Seminggu Sekali

Seminggu sekali, pastikan anda membelai wajah dan leher anda dengan hirisan mentimun atau Aloe Vera selama beberapa minit, kemudian bilas dengan air bersih.

Saya Doakan Anda Berjaya Menghilangkan Bekas Jerawat Anda!!    


Sebenarnya ada cara yang lebih mudah daripada tiga cara yang saya kongsikan di atas untuk membantu hilangkan bekas jerawat di muka dengan pantas. Anda boleh dapatkan:-


Friday, 18 July 2014

Tips Pemakanan Untuk Rambut Bersinar

Semua menginginkan rambut yang hitam, lebat, bebas kelumumur dan berseri kan?.. Pertumbuhan rambut dipengaruhi oleh pemakanan kita. Makanan yang tepat dapat menyuburkan rambut dan membuatkan rambut lebih lembut, halus dan bersinar.


Makanan yang bole diamalkan untuk rambut sihat, lembut bersinar.

1. Salmon

Ikan salmon kaya dengan asid lemak Omega 3 yang sihat untuk menyuburkan rambut. Omega 3 juga berkhasiat memberikan rambut yang bersinar dan halus. Jika tubuh anda kekurangan nutrisi Omega 3, rambut mudah rapuh sehingga menimbulkan masalah keguguran rambut.

2. Sayuran Hijau


Sayur bayam, kangkung dan sayuran hijau yang lain mengandungi jumlah Vitamin A dan C tinggi yang diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan rambut yang sihat dan kuat. Oleh itu, pastikan anda memasukkan sayuran hijau dalam menu harian anda.

3. Tiram

Tiram kaya dengan zink. Kekurangan zat ini boleh menyebabkan keguguran rambut. Selain rambut, kekurangan zink juga bole menyebabkan bulu mata mudah gugur serta menyebabkan kulit kepala kering dan bersisik. Walaubagaimanapun, tiram juga kaya dengan kandungan protein. Tanpa protein yang cukup, tubuh anda tidak dapat menggantikan rambut gugur setiap hari.

Saturday, 12 July 2014

Cara Terbaik Anjalkan Kulit Wanita Dengan Protein Soya

Adakah anda mahu kulit yang anjal? Kulit yang tegang dan nampak muda? Kenapa kulit semakin kita berusia semakin kurang keanjalan kulit itu? Sebahagian besar keperibadian wanita di kawal oleh hormon estrogen. Perubahan tahap estrogen membantu pembesaran anak gadis menjadi dewasa dari kitaran haid yang pertama. Di sini saya kongsikan bagaimana cara terbaik untuk anjalkan kulit wanita dengan protein soya.

Protein soya amat penting kepada wanita kerana selepas melahirkan anak, tahap estrogen akan berubah sehinggalah wanita mendekati fasa pra-menopaus iaitu antara usia 35 hingga 55 tahun. Apabila paras estrogen berubah, sel kulit akan mengalami perubahan. Penghasilan kolagen dan elastin semakin perlahan dan perubahan seperti kulit kering, garis-garis halus akan muncul. (Sumber : HM 27 Mac 2014)

Kesan-kesan Kekurangan Protein Bagi Wanita

  • Payudara kendur
  • Kulit Kering
  • Cepat berkedut
  • Tulang rapuh
  • Kejang kaki
  • Emosi tidak stabil

Kajian mendapati amalan pengambilan soya yang cukup mampu menjadikan kulit wanita cantik, anjal dan bersih. Ini kerana kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones. Isoflavones adalah sejenis fitoestrogen, unsur tumbuhan yang mempamerkan ciri estrogen.



Energizing Soy Protein (ESP) adalah suplemen nutrien yang berasaskan protein tumbuhan soya yang mana rendah lemak dan tiada kolestrol.  ESP mangandungi 9 asid amino perlu yang tidak dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Protein penting bagi penghasilan sel-sel baru untuk tumbuh untuk menggantikan sel-sel yang lama atau yang telah mati. Pengambilan ESP secara konsisten mampu membantu sel-sel dalam tubuh kita menyerap zat dan vitamin dengan lebih efektif.

Friday, 11 July 2014

Ketahui Gejala-gejala Darah Tinggi atau Hipertension

" Hipertensi atau darah tinggi mampu menyerang golongan remaja seawal usia 18 tahun disebabkan gaya hidup tidak sihat dan tidak menjaga pemakanan"

Tekanan darah tinggi biasanya berlaku dalam beberapa keadaan, antaranya jantung berdegup atau mengepam lebih kuat bagi mengalirkan banyak darah pada setiap kali dengupan. Selain itu, arteri hilang kekenyalan dan menjadi kaku sehingga ia tidak dapat mengembang ketika jantung mengepam darah melaluinya. Keadaan itu menyebabkan darah dipaksa melalui pembuluh sempit pada setiap denyutan jantung.

Punca Tekanan Darah Tinggi Meningkat
  • Sejarah hipertensi dalam keluarga
  • Obesiti
  • Pengambilan garam dan alkohol yang berlebihan
  • Merokok
  • Tekanan yang melampau

Gejala
  • Tekanan distolik melebihi 90 mmHg
  • Bengkak pada pergelangan kaki atau jari
  • Tercungap-cungap
  • Pandangan menjadi kabur
  • Pendarahan hidung yang berulang
  • Sakit kepala berterusan
  • Pening

Tuesday, 8 July 2014

Iftar Warga Jutawan Kemaman: Memupuk Ukhuwah

Assalamualaikum w.b.t

Hari ini dah masuk 10 Ramadhan. Dah berakhirnya 1/3 bulan yang mulia. Camna berbuka tadi. Berbuka bersama-sama keluarga atau orang yang tersayang, diharapkan dapat mengeratkan ukhuwah sesama insan.

Saya nak cerita pasal Majlis Berbuka Puasa Grup Jutawan Shaklee di Kemaman semalam, iaitu 7 Julai 2014. Wahh memang havoc la suasana. Maklumla bila ramai-ramai, tambahan pula dengan kanak-kanak riang kan. majlis berbuka puasa ni ditaja sepenuhnya oleh Master Hafsah Mardhiah. Khas buat anak cucu cicit Shaklee di Kemaman. Manakala co-host adalah Nenek Shaklee ku, Fiza Firdaus dan Mak Shaklee ku Nor Faizah Sulong. Majlis ni diadakan di Restoran Mesra Seafood 2 di Chukai..(promot skit)


Muka-muka yang tak sabar nak ngap.. Macam-macam kuih versi Terengganu yang kami ngap. Ada Kuih Seri Muka, Tart Telur, Sekaya dan paling special Pulut Durian... Huuuhh, memang kekenyanganla.
(Gambar tak dan nak snap sebab masing-masing dan tak tertahan tengok rezeki depan mata..hhiiihi)

Saturday, 5 July 2014

Sirap Ajaib sembuhkan kencing manis, hentikan merokok

Shaklee Vivix hanya satu di dunia. Ia dipatenkan oleh shaklee hanya untuk shaklee. Satu2 suplimen shaklee dalam bentuk cecair yang dinamakan sebagai portion ajaib.

Antara kelebihan Vivix :

-Menggalakkan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
-Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
-Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
-Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
-Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
-Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk
-Membantu dlm proses penurunan berat badan
-Menyokong kesihatan mata
-Meningkatkan kesihatan imun badan

Vivix telah terbukti mengawal masalah penyakit2 serius, antaranya :

• Diabetes
• Kolestrol tinggi
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Tekanan Darah Tinggi
• Alzheimer atau nyanyuk
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang
• Gout
• Letih
• Metabolisme badan RENDAH (antara sebab sukar turun berat badan)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut)
• Kanser dan tumor
• Katarak dan masalah mata
• Masalah saraf
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh
• SLE
• Strok



Vivix juga membantu mengurangkan penyakit nyanyuk,anti penuaan,wanita/lelaki yang ingin mengurangkan ape jenis penyakit,membantu perokok tegar daripada ketagihan merokok, bagus untuk slip disc.

 Vivix sesuai di ambil oleh orang dewasa wanita dan lelaki. Vivix juga boleh diambil untuk ibu menyusu


Dos Pengambilan Vivix...
1 sudu the skali sehari sama Ada

- sebelum breakfast

- sebelum tdo

*Goncang botol sbelum tuangkannya...
* simpan dlm peti ais selepas dibuka

Testimoni


Berminat untuk order :

Klik link ini : Vivix Si Sirap Ajaib 

Pembelian hanya dengan Kredit Kad atau Debit Kad


Niza - 013-9692915
Shaklee Independent Distributor

Friday, 4 July 2014

Order Set Slim Hari ini.. Slim Bergaya, Nyahtoksin Shaklee

Salam jumaat.. ramai yang dah berkira-kira nak turunkan berat badan bulan puasa ni ye.. Kita niat nak turunkan berat supaya mudah kita nak bertarawikh, tak mudah semput dan beramal berlipat ganda dari tahun lepas..

Bagi anda yang nak nyahtoksin, nak keluarkan lemak-lemak degil dari badan tu bole cuba Set Slim Shaklee. Berfungsi sebagai membakar lemak-lemak degil yang ada dan membuang toksin dari badan kita. Maklumla, time berbuka macam-macam dah di makan. Pastu cuba pulak protein untuk bina otot dan kurangkan part-part yang geleber tadi. Hanya 3 langkah mudah untuk slim dan kurangkan berat badan dengan Shaklee.

3 B - Bakar, Buang dan Bina.





Berminat?

Klik di sini untuk order :    SET SLIM LANGSING MENAWAN

Bayaran bole dibuat melalui Kredit Kad tau Debit Kad

atau

Hubungi : Niza (013-9692915)



Waktu Berbuka Daerah Kemaman - Bulan Ramadhan Bulan Ibadah

Assalamualaikum...
 Salam Jumaat semua..Jumaat penghulu segala hari...
 Selamat berpuasa saya ucapkan kepada semua pembaca dan rakan-rakan NizaHealth..

Kat bawah ni saya dah 'tepek' Waktu Berbuka Puasa 2014 Bagi Daerah Kemaman, Terengganu. Opkos la Kemaman, sebab saya kan stay di Kemaman... Bule je rujuk sini ye...


Semoga Bermanfaat ye.. Selamat Berbuka..


Berminat nak join Shaklee atau nak dapatkan produk Shaklee?

SMS/WA 013-9692915 (Niza)



Tuesday, 1 July 2014

Promosi Vivix Si Sirap Shaklee.... Anti Penuaan, Anti Oksida

Yuhuuu... Gembiranya hari ini... Maklumlah, bulan ni promosi VIVIX... banyak dah khasiat VIVIX nie... saya pun dah amalkannya...

Beli 6 Percuma 1, dapat free membership dan free postage lagi.. Promosi VIVIX kali ini memang tepatlah.. Kenapa saya kata tepat? Sebabnya ni kan dah bulan Ramadhan, tak lama lagi nak raya... SO, VIVIX memang pilihan terbaik kalau nak nampak muda dari usia sebenar...


Banyak untung nie... bole share dengan member2.. Jom-jom, bulan nie kita grab peluang yang ditawarkan.

Saya mahu nampak muda, rasa muda dan sihat sentiasa!


Hubungi saya :-


Niza
013-9692915
Shaklee Independent Distributor


LinkWithin