Isnin, 28 Julai 2014

Tips Pemakanan Diet Ketika Musim Perayaan

Tips Pemakanan Diet Ketika Perayaan. Musim perayaan ni tentu banyak jemputan yang akan kita terima. Jemputan untuk majlis aqiqah, majlis bertunang, majlis BBQ, makan-makan bersama family. Pendek kata makan, makan dan makan. Semua jenis makanan ada, mesti anda tak tahu nak pilih yang mana satu kan?

Nasi Minyak, Rendang, Gulai Kambing, Ketupat, Lemang, Sirap Bandung...wahhhh sedapnya...terliur dah nie...Orang kata rezeki jangan ditolak....Tapi, lepas makan jangan pulak ada yang mengadu pening kepala, sakit perut, berat badan makin naik...

Di sini saya kongsikan beberapa cara pengambilan makanan untuk menguruskan badan;


1. Kurangkan makanan yang berminyak atau bergoreng. Jika makanan tersebut sangat berminyak, cuba kurangkan sambal ataupun kuah makanan tersebut.


Cara Untuk Menguruskan Badan Di Musim Perayaan


2. Kurangkan minuman manis seperti air sirap, air kotak ataupun air berkarbonat. Jika menziarahi saudara-mara ataupun kawan-kawan, minta disediakan air kosong atau teh kosong dan bukannya minuman yang manis.


3. Tingkatkan pengambilan sayur-sayuran serta buah-buahan. Sayur mengandungi serat yang akan menambahkan kekenyangan. Apabila memilih sayur-sayuran, cuba kurangkan sayur-sayuran yang dimasak secara berminyak.

4. Kurangkan pengambilan biskut atau kuih raya. Makanan tersebut mengandungi minyak dan gula yang terlalu banyak. 


5. Makan makanan pada kuantiti yang secukupnya mengikut keperluan tenaga masing-masing.

6. Bersenam. Tambahkan aktiviti fizikal sebanyak 30 hingga 45 minit tiga kali seminggu walaupun pada musin perayaan kerana aktiviti fizikal yang secukupnya dapat menggunakan tenaga yang berlebihan.


Namun , kini  anda tidak perlu lagi :-


   ✔ Diet Yang Ketat



   ✔ Senaman Berat

   ✔ Sekat Selera Makan Anda


Dengan Set Kuruskan Badan Shaklee, anda mampu mengubahnya.


☑ ALFALFA UNTUK DETOKS:

Detoks adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak & lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.


Selain itu Alfalfa berfungsi merangsang metabolisme & memberi efek rasa 'ringan' badan.



LECITHIN UNTUK BAKAR LEMAK:


Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak berlebihan dalam badan dan perlukan medium pengangkutan untuk bawa keluar dari badan.


Selain itu, Lecithin bagus untuk otak dan kebiasaannya selepas pengambilan Lecithin selama sebulan paras kolesterol akan turun/kembali normal.





Set Bajet Kurus untuk detoks dan menurunkan berat badan secara semulajadi.


Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan daftar keahlian dari NizaHealth?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia


Order online di sini : Set Kurus Shaklee





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Promosi Vitamin C Januari 2021

  Assalamualaikum dan selamat petang. Dah lama tak update kat sini ye. Hari ini, Kakyus nak bagitau Shaklee ada buat Promosi Vitamin C tau! ...