Rabu, 15 Oktober 2014

Garlic Complex Shaklee: Kebaikan dan Manfaat Utama Untuk Kesihatan

Garlic Complex Shaklee sememangnya menjadi pilihan ramai customer sebab Garlic Complex Shaklee ni mempunyai banyak kelebihan terutama untuk kolestrol dan darah tinggi.

Kenapa Garlic?

Garlic atau Bawang Putih berupaya meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normal serta tahap kolestrol apabila di ambil sebagai sebahagian daripada diet harian yang sihat.

Kajian makmal menunjukkan Allicin, sebatian yang  terdapat dalam bawang putih, mempunyai pelbagai manfaat termasuk memberi sokongan untuk mengekalkan tahap kesihatan mikro organisma lain. Alisin merupakan sebatian aktif daripada bawang putih yang menyumbang kepada pelbagai manfaat kesihatannya. Alisin tidak terdapat di dalam bawang putih“biasa” – ia dihasilkan apabila bawang putih dihiris halus atau dihancurkan.


Bawang Putih membuang toksik dalam badan dengan pantas.


Kebaikan Garlic Shaklee

Mengandungi Spearmint - Mempertingkatkan sistem penghadaman, fungsi jantung.
Antibiotik Yang Selamat dan Semulajadi  Selamat digunakan untuk jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
Menghalang Alergi - Mempertingkatkan penyakit berkaitan sistem imun seperti hidung yang sensitif, alergik, asma. selsema dan hepatitis.
Mempertingkatkan Sistem Penghadaman - Membantu masalah penghadaman seperti kembung perut, gastrik, ketidakhadaman. Garlic Shaklee juga membantu menetang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik. 
Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi - Menurunkan tekanan darah dan membantu menurukan kolestrol
Detoksifikasi - Garlic Shaklee mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi melindungi sel-sel darah dari kemusnahan akibat logam dan juga menghalang kerosakan hati yang disebabkan oleh bahan kimia.
Menurunkan Kolestrol - Membantu menurunkan kolestrol. LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
Mencegah Kanser - Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan yang menyebabkan kanser.
Menstabilkan Glukos - Membantu menstabilkan glukos dalam tubuh kita.


Sebagai antibiotik yang selamat dan semulajadi.

Bawang putih telah lama digunakan secara tradisional untuk melegakan batuk, demam selesema, menghilangkan jerawat dan melancarkan peredaran darah. Setiap tablet Garlic Complex Shaklee mengandungi 500 mg bawang putih.


Cadangan Pengambilan Garlic Complex Shaklee:

>> Minima 1-2 tablet  sehari selepas makan.

>> Untuk radang / alergik : 2 tablet 2 kali sehari.

>> Untuk Kanser / Darah Tinggi : 2 tablet, 2-3 kali sehari.

Yang penting, pengambilan air masak hendaklah secara berterusan.


Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan daftar keahlian dari NizaHealth?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia



Disclaimer : Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Segala testimoni adalah testimoni diri sendiri dan para pelanggan kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Promosi Vitamin C Januari 2021

  Assalamualaikum dan selamat petang. Dah lama tak update kat sini ye. Hari ini, Kakyus nak bagitau Shaklee ada buat Promosi Vitamin C tau! ...