Rabu, 8 Oktober 2014

Tips Awet Muda Melalui Pemakanan; Jimat dan Mudah Disediakan!

Salam semua... nak awet muda dengan kos yang rendah tetapi dapat hasil yang berbaloi-baloi?? Jom kita tengok-tengok apa yang ada di sekeliling kita....

Makanan Yang Membantu Anda Untuk Awet Muda:

1. Kacang Soya

Makanan berasaskan soya seperti tempe, air soya, tauhu dan sebagainya mengandungi isoflavon. Kandungan isoflavon mempunyai antioksida untuk menghalang radikal bebas. Maklumla, kita terdedah dengan asap rokok dan asap kenderaan sepanjang hari. Manakala kandungan protein dan lemak tidak tepu berkhasiat untuk sel-sel badan kita. Protein diperlukan untuk membina semula sel-sel badan kita yang telah rosak.

. Bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. Kurang ketahanan.

2. Brokoli

Mengandungi sulforaphane yang boleh mencegah kanser dan  menguatkan sistem ketahanan badan. Kandungan seratnya berkesan untuk mengelakkan masalah penghadaman.

Amalkan pemakanan yang seimbang dan lebihkan sayur-sayuran.

3. Bawang Putih

Kandungan allium di dalam bawang putih mampu memperkuatkan sistem ketahanan badan dan melambatkan sel kanser. Bawang putih juga berupaya menurunkan kadar kolestrol dan digunakan sebagai mencegah untuk darah tinggi.

Bawang putih mampu menurunkan kadar kolestrol dan mencegah kanser.

4. Halia

Halia mengandungi gingerol yang berfungsi untuk mencegah strok. Halia juga dikatakan mampu melambatkan pertumbuhan sel-sel kanser terutamanya kanser kolorektal. Halia juga banyak digunakan dalam perubatan tradisional untuk membuang angin dalam badan.

Halia banyak di amalkan oleh masyarakat untuk mencegah sel-sel kanser.


Banyak lagi sayur-sayuran di sekitar dapur kita yang bole kita gunakan sebagai perisai untuk awet muda ! Kita juga boleh amalkan memakan tomato (jika nak pipi nampak pinkish macam pakai blusher..hihihi), buah anggur (sebagai penguat kolagen dalam badan kita dan juga tinggi antioksida) dan juga bunga kobis (mampu mencegah kanser payudara).

Bersenam jangan lupa !!

Selain kena menjaga pemakanan, senaman juga hendaklah di buat. At least, 30 minit sehari. Barulah dapat berat ideal yang diimpikan.. hihihi....


Katakan "TIDAK" pada TUA sebelum usia!!!


Nota Cun : ESP Soy Energising Shaklee tengah promosi kaw-kaw, beli 6 dapat 1 lagi percuma..untung bangattt!!

Semoga bermanfaat !!



Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Promosi Vitamin C Januari 2021

  Assalamualaikum dan selamat petang. Dah lama tak update kat sini ye. Hari ini, Kakyus nak bagitau Shaklee ada buat Promosi Vitamin C tau! ...