Selasa, 25 November 2014

Vision Board : Semoga Impian Menjadi Kenyataan

Vision Board, impian menjadi nyata. Salam semua rakan-rakan. Hari ini nak bercerita sikit pasal vision board ni. Apa vision board ni sebenarnya? Saya pun baru aje kenal dengan vision board nie, sejak join Shaklee. Hihhi..

What is a Vision Board?

vision board is a tool used to help clarify, concentrate and maintain focus on a specific life goal. Literally, a vision board is any sort of board on which you display images that represent whatever you want to be, do or have in your life. 
(http://www.makeavisionboard.com/what-is-a-vision-board.html)

Vision Board adalah satu alat yang kita gunakan untuk mencapai impian kita. Kita akan tengok sepanjang masa dan berusaha dengan tekun untuk mencapai impian tersebut. Vision Board kita mestilah spesifik dan boleh dicapai. Contohnya, saya akan lulus Ujian Aptis (British Council) dengan Gred C2 pada bulan April 2015.
Vision board ni saya sempat siapkan masa Program LUA Bersama Ateh Zuhairi baru-baru ini. Sebahagian dari impian saya yang saya terjemahkan dalam bentuk gambar. Barulah ada semangat nak mencapainya. Vision Board ni saya print dan tampal di dinding. Hari-hari bole nampak dan visualise apa yang saya nak. Secara tak langsung, ianya akan terus berlegar dalam minda kita. Bila nampak aje VB nie, saya akan lebih fokus dan usaha lebih kuat lagi.
My Vision Board
Vision Board Yang Akan Dicapai Dengan IzinNya

Saya amat syorkan pada semua supaya buat Vision Board nie. Lebih-lebih lagi adik-adik yang akan menduduki peperiksaan. Masukkan juga elemen spiritual bagi kita yang beragama Islam. Bagi yang dah ada Vision Board ni, TAHNIAH saya ucapkan. Semoga kita menjadi hambaNYA yang berjaya dan bahagia.
Impian menjadi kenyataan! 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Promosi Vitamin C Januari 2021

  Assalamualaikum dan selamat petang. Dah lama tak update kat sini ye. Hari ini, Kakyus nak bagitau Shaklee ada buat Promosi Vitamin C tau! ...