Sabtu, 11 Oktober 2014

Kebaikan ESP Shaklee (Soy Protein) Untuk Badan Kita

Kenapa soy protein (ESP) ni amat penting dalam diet harian kita? Ini kerana 1001 kebaikan ESP Shaklee dan ianya adalah menyeluruh ke setiap isi rumah.  Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.
Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.


Pengambilan ESP sangat penting untuk membantu penyerapan vitamin-vitamin lain kerana protin adalah asas sesuatu sel.
Soy Protein Shaklee juga tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.


Kebaikan ESP Shaklee:
  • Untuk wanita yang ingin hamil : ESP membantu pulihara dan pelihara rahim kita.
  • Untuk wanita yang hamil : ESP membantu menguatkan rahim dan membantu pembentukan otot bayi. Selain itu, ESP membantu memberikan tenaga yang berpanjangan kepada si ibu. Kulit baby pun nanti gebu gebas sebab ibu minum soya.
  • Untuk mereka yang menyusukan anak : ESP membantu memperbanyakkan pengeluaran susu. Ibaratnya, bila kita cukup protein, maka kita cukup tenaga. Pengeluaran susu juga makin bertambah. Baby pun kenyang!
  • Untuk mereka yang nak stabilkan hormon : ESP mengandungi kacang soya, kaya dengan isoflavon. Ianya membantu memulihkan hormon wanita. ESP membantu mengeluarkan darah kotor dan gantikan dengan protein baru yang diperlukan oleh badan.
  • Untuk mereka yang nak SLIM dan turunkan berat badan : ESP ni buat kita rasa kenyang dan memberi tenaga yang berpanjangan selama 4 jam. Takdela nanti nak makan aje kijenya.
  • Untuk sesiapa yang nak kekal sihat : ESP memberi ketahanan badan dan pelengkap nutrien dalam badan kita. Bila lompong-lompong dalamm badan kita dah ditampal, penyakit pun susah nak dekat.
  • Untuk sesiapa yang nak CANTIK dan kulit BEBAS CELA : ESP ni buatkan kulit kita gebu dan lebih cerah. Nampak berseri-seri gitu. Ye la, sel-sel badan kita ni kan terdiri dari protein. Kalu protein lengkap, sihatla kulit kita!
  • Untuk mereka yang nak Puasa (tak kirala puasa sunat ke puasa Ramadhan ke) : ESP ni membekalkan tenaga berpanjangan. Tambahkan sedikit kurma dalam hidangan ESP, memang anda akan rasai perbezaanya.

Pengambilan ESP sangat penting untuk membantu penyerapan vitamin-vitamin lain kerana protin adalah asas sesuatu sel. Jika kita mempunyai protin yang mencukupi maka sel-sel lain lain akan menjadi lebih sihat dan dapat menyerap zat-zat dari vitamin lain yang di ambil dengan lebih efektif.

Kombinasi ESP dan Vitamin Lain Yang Mantap

Alhamdulillah ramai pengemar ESP mula menggabungkan dengan vitman lain untuk set kesihatan mereka.

1. ESP + Vita-E complex : kulit cantik & cerah/natural beauty tanpa bermake up
2. ESP + OmegaGuard : Kurangkan risiko keguguran @ bayi pra-matang
3. ESP + Mealshake : untuk rasa kenyang dan tambah berat badan 
4. ESP + Lecithin : Mengembalikan bentuk badan selepas bersalin/kurus
5. ESP + Alfalfa Complex : Payudara anjal/milk booster
6. ESP + Gla Complex : Ikhtiar untuk hamil
7. ESP + Ostematrix : Sakit kepala/kurangkan jaundis utk bayi yg menyusu ibu.
8. ESP + Zinc Complex : Sembuhkan luka bersalin/pembedahan.
9. ESP + Peppermint Ginger : Untuk rasa lebih nyaman, mengelakkan wanita hamil muntah/loya buang angin dalam badan

ESP pulihara dan pelihara rahim kita.

ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrient dalam badan kita.

Testimoni ESP

Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.


Selain itu, ESP Shaklee ni juga boleh dibuat masker. Hanya tambahkan sesudu kecil ESP bersama-sama air. (air masak bole, air paip pun bole). Kacau hingga ianya tak berketul, kemudian oleskan pada wajah anda. Biarkan semalaman dan anda akan rasa kulit anda bersih, lembut aje. Atau anda bole guna cara yang kedua ni. 


Kulit halus mulus dan gebu


ESP Shaklee memang menjadi hot seller item kerana kebaikan yang terdapat di dalam ESP Shaklee ini. Terbukti berkesan dengan pengambilan yang konsisten. 

Inginkan dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa dan daftar keahlian dari NizaHealth?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Promosi Vitamin C Januari 2021

  Assalamualaikum dan selamat petang. Dah lama tak update kat sini ye. Hari ini, Kakyus nak bagitau Shaklee ada buat Promosi Vitamin C tau! ...