Jumaat, 13 Februari 2015

7 Petua Kempiskan Perut Dengan Mudah

Macam mana nak dapatkan perut yang kempis dengan mudah? 
Jom ikuti tips di bawah ini. 

Petua Kempiskan Perut

Di sini saya kongsikan 7 Petua Mudah Kempiskan Perut yang saya saya petik dari Harian Metro.

1. Kurangkan Pengambilan Karbohidrat
Mengurangkan karbohidrat dalam diet akan melatih badan untuk menggunakan karbohidrat disimpan dipanggil glikogen dan membakarnya menerusi perpeluhan.

2. Minum Banyak Air
Minum air dalam kuantiti yang banyak akan membantu mengepam toksin daripada sistem badan dan menjaga usus. ia juga penting untuk mendapatkan perut yang rata. Air kencing perlu menjadi kuning atau jelas cahaya, kuning gelap dan berbau adalah tanda anda mengalami hidrasi.

Minum air masak secukupnya

3. Makan DalamKuantiti Yang Sedikit
Diet akan menjejaskan tahap gula dalam darah dan menyebabkan anda makan dengan lebih kerana kelaparan. Makan dalam kuantiti sedikit, tetapi kerap sekurang-kurangnya 6 kali sehari.

4. Makan Makanan Yang Kaya Protein
Menurut pakar pemakanan, makan makanan ringan yang kaya protein antara 3 hingga 4 petang akan meningkatkan metabolisme dan mengimbangi gula dalam darah.

5. Kurangkan Pengambilan Gula
Mengurangkan pengambilan gula membantu anda untuk menurunkan paras insulin anda. Take less sugar okey!! :)

6. Ambil Makanan Indeks Glisemik Rendah
Pengambilan makanan glisemik rendah seperti tomato, pisang, saderi atau timun menjadikan anda kenyang lebih lama.Badan secara perlahan-lahan akan menyerap nutrien untuk mengelak kelaparan.

7. Jangan Makan Apa-apa Selama Dua Hingga Tiga Jam Sebelum Tidur
Pada waktu malam badan menjadi kurang aktif. Oleh itu, otot lebih cenderung menyimpan kalori yang anda makan sebagai lemak dan bukannya membakarnya sebagai tenaga.

TIPS yang paling penting, yang perlu anda lakukan juga adalah BERSENAM !!

Senaman bangkit tubi sangat sesuai untuk mengempiskan perut selain dari menjaga pemakanan.

Bagaimana Shaklee dapat membantu anda???

1. ESP merupakan sumber protein yang mempunyai Indeks Glisemik yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah.

2. Omega GuardMengurangkan perubahan gula darah, pengeluaran lemak, ketagihan makanan dan kehilangan tenaga yang karbohidrat dan gula lakukan. Omega 3 yang terdapat dalam Omega Guard membantu meningkatkan hormon leptine yang mengawal selera makan dan membakar lemak dengan cepat.

3. HerbLax - Berfungsi sebagai agen detoks. Bila usus kita dah bersih dari sebarang lemak atau lendir-lendir yang tak diperlukan, nutrien akan menyerap dengan lebih mudah.

4. Cinch Shake ( Protein) -  Serbuk protin yg diperkaya dgn Leucine iaitu asid amino yg memberi signal kepada badan utk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Ia juga membakar kalori, di samping memberi rasa kenyang, dan dalam masa yang sama memelihara otot tubuh. 

Dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewaDan daftar keahlian anda dengan NizaHealth untuk menikmati penjimatan sehingga 20-30%.
Atau berminat untuk menjana pendapatan 2, 3, 4 hingga 5 angka dengan Shaklee?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Promosi Vitamin C Januari 2021

  Assalamualaikum dan selamat petang. Dah lama tak update kat sini ye. Hari ini, Kakyus nak bagitau Shaklee ada buat Promosi Vitamin C tau! ...