Friday, 20 February 2015

Petua Nenek Untuk Tumit Merekah dan Kasar

Assalamualaikum... Petua malam ni khas untuk berkongsi tentang tumit kaki yang merekah dan kasar. Ada tak yang memang takde masalah macam ni? Tak pernah melalui tumint kaki yang merekah ni..? Kalau ada, tahniah saya ucapkan. Bagi mereka yang sering mengalami masalah tumit kaki yang merekah dan kasar nie, saya nak kongsikan petua nenek kita dulu-dulu.

Faktor Tumit Kaki Kasar, Merekah dan Sakit.

1. Kulit terlalu kering
2. Pertambahan berat badan
3. Pemilihan kasut yang salah
4. Kurang penjagaan diri
5. Pemilihan produk yang tidak sesuai dengan kulit

Bagaimana Cara Nak Tumit Kembali Halus?

Herbal Blend Untuk Tumit Merekah



<Getah Betik>

1. Pilih betik yang sudah tua, kemudian potong kecil-kecil.
2. Sapukan getah betik pada tumit secara perlahan-lahan.
3. Biarkan kering, kemudian bilas dengan air bersih.
4. Amalkan 2-3 seminggu.

<Asam Keping>

1. Masukkan beberapa keping asam keping di dalam baldi atau besen berisi air suam.
2. Rendam kaki selama 20-30 minit. Ini kerana air rendaman tersebut mampu merawat tumit yang pecah, serta menghilangkan bau kaki yang eheMMm. ;)

<Avacado>

1. Kisar isi buah avacado secara halus dan gunakannya untuk menyental tumit kaki anda.
2. Biarkan ia kering selama 15-20 minit.
3. Bilas sehingga bersih.
4. Avacado mengandungi Vitamin E untuk merawat pelbagai masalih kulit.

<Minyak Zaitun>

1. Gosok tumit dengan batu sungai. Kalu takde, beli je kat Watson, batu tuk gosok tumit tu.
2. Keringkan dengan tuala, pastu sapukan pada tumit yang kering dan merekah.
3. Pakai sarung kaki atau stoking.
4. Seelok-eloknya amalkan sebelum tidur.

<Kelapa Parut>

1. Campurkan garam bersama kelapa parut.
2. Gosok bahagian kaki sebagai skrub.
3. Gosok perlahan-lahan selama 5 minit.
4. Kemudian bilas dengan air bersih.
5. Kelapa parut membantu melembapkan kulit manakala garam membuang sel-sel mati.

<Tepung Beras>

1. Gosok tumit dengan tepung beras yang dicampurkan dengan madu.
2. Lakukan sekerap yang boleh.

Mudahkan !! Resepi yang turun temurun dan bahan-bahannya pula senang diperolehi. Lepas nie, takde lagi alasan ye. Kecantikan dan kebersihan kaki pun mesti dijaga ya.

Atau anda boleh mencuba Krim Serbaguna Khas, Herbal Blend dari Shaklee. Harganya pun tak mahal. Tak sampai RM 30 pun satu tiub nie. Saya memang guna untuk sapu pada tumit, kulit kering dan biasanya saya pakai cam sapu losyen je..hehhe... Yang bestnya, Herbal Blend ni tak melekit macam losyen yang kita selalu pakai tu. Satu tiub ni memang tahan lama. Dah berbulan-bulan pakai tak abis-abis lagi... 


Herbal Blend® Multi-Purpose Cream

Kod Produk:39078 (113g)
Herbal Blend® Multi-Purpose Cream
  • Krim yang melegakan dan diuji secara klinikal ini berkesan untuk melembutkan kulit anda, termasuk kulit yang kasar dan keras pada lutut, siku dan kaki
  • Dengan kesejukan mentol dan tidak melekit
  • Dirumus daripada ekstrak tulen herba semula jadi yang sungguh menyegarkan termasuk sej, horse chestnut, yarrow dan rosemary
Krim Serbaguna Untuk Tumit Merekah

Petua Rawat Tumit Merekah
Set Untuk Tumit Merekah



Dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewaDan daftar keahlian anda dengan NizaHealth untuk menikmati penjimatan sehingga 20-30%.
Atau berminat untuk menjana pendapatan 2, 3, 4 hingga 5 angka dengan Shaklee?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA/ Telegram 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia



No comments:

Post a Comment

LinkWithin