Sabtu, 29 November 2014

Kenapa Kita Perlukan Suplemen?

Ramai yang tak tahu tubuh kita perlukan suplemen. Ini kerana tubuh kita tidak dapat menyerap sepenuhnya zat-zat yang kita ambil menerusi makanan.

Kenapa Kita Memerlukan Suplemen?

♥ Tubuh kita memerlukan dos vitamin yang tinggi daripada sumber makanan seharian. Vitamin daripada makanan tidak mencukupi bagi kesan pencegahan penyakit dan anti penuaan.

♥ Buah-buahan dan sayuran mungkin tercemar. Penggunaan baja sintetik dan racun perosak mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.

♥ Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan.

Gangguan penyerapan zat makanan di dalam tubuh berlaku akibat pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol dan antibiotik.

Amalan diet yang tidak sihat seperti pengambilan kafein berlebihan, lemak, kolestrol, gula dan garam telah mengganggu simpanan mineral dan menganggu penyerapan mineral.

♥ Gaya hidup masa kini dengan kehidupan yang mencabar, sibuk dan stress menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.

♥ Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah dan gemar makanan segera yang tinggi kandungan MSG merupakan penyumbang kepada masalah kesihatan.

♥ Persekitaran yang tercemar dan immunisasi yang lemah akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan tubuh badan mudah dihinggapi penyakit.



 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia

2 ulasan:

  1. Mereka yang kekurangan vitamin dan sebagainya memang kena ambil supplement agar terus sihat berpanjangan.

    BalasPadam

Promosi Vitamin C Januari 2021

  Assalamualaikum dan selamat petang. Dah lama tak update kat sini ye. Hari ini, Kakyus nak bagitau Shaklee ada buat Promosi Vitamin C tau! ...