Khamis, 4 Disember 2014

20 SEBAB KENAPA SHAKLEE PILIHAN SAYA

Kenapa saya pilih Shaklee sebagai bisnes online saya yang pertama? Ramai yang nak tahu kan?? Sebelum nie saya memang pengguna Shaklee terutamanya Vitamin E Extract dan GLA Complex. Tak tahu pun Shaklee ni sebenarnya MLM. Bila dah join Shaklee, barulah saya tahu betapa bagusnya produk Shaklee ni dan ianya dah lama bertapak di Malaysia. 

20 SEBAB KENAPA SHAKLEE?

1. Kekuatan produk. Produk yang bagus. Shaklee  berasaskan bahan semulajadi, melalui kajian terperinci & ujian yg ketat. Shaklee berdaftar dengan KKM dan yang paling penting disahkan halal. Lebih 57 tahun. The Shaklee Difference ~ Always Safe, Always Works, Always Green.

2. Syarikat yang mempunyai kredibiliti dan integriti yang tinggi. Sudah 57 tahun di dunia. Dah established.

3. Sistem yang adil dan terbukti. Yang paling penting patuh syariah.

4. Shaklee bayar bonus yang tinggi pada pengedarnya, 50% daripada keuntungan syarikat (satu ciri syarikat yg baik). Banyak sangat benefit selain cash bonus, ada car bonus dan macam-macam insentif. Satu peluang yg sangat besar. Shaklee sgt menghargai pengedarnya.

5. Satu bisnes yang boleh diwariskan pada anak cucu.

6. Income yg tidak terhad (unlimited income). Boleh jadi passive income dan pelan untuk persaraan. Berpencen dgn Shaklee!

7. Bisnes produk kecantikan dan kesihatan adalah antara bisnes yg terbaik, seperti mana pernah dikatakan oleh DAO & Faisal Abdullah. Industri yang bernilai billion dollar, termasuk di Malaysia.

8. Tidak perlukan modal untuk mulakan bisnes. Tak perlu buat pinjaman bank dan tak perlu berhutang dengan sesiapa.

9. Boleh dilakukan 100% dari rumah. Home-based business.

10. Tak perlukan premis perniagaan. Kan mahal nak sewa kedai.

11. Tak perlu simpan stok yang banyak. Tak ada stok langsung pun boleh.

12. Hampir tiada risiko rugi, barang rosak, tak laku dan sebagainya. Biasanya dalam bisnes, high risk high return.. tapi Shaklee.. no risk tapi high return.. mana nak cari.

13. Kalis recession (kalis kemelesetan ekonomi), insya Allah. Maksudnya dalam keadaan ekonomi bagus atau tidak, orang tetap akan beli. Orang tetap perlukan suplemen dan produk kesihatan.

14. Peluang perniagaan online yg sangat besar, seperti mana kajian oleh SKMM dan Paypal berkenaan peningkatan pembeli online dan nilai yang dibelanjakan secara online meningkat sehingga berbillion ringgit. Daripada kajian seorang pensyarah di Malaysia (yg terbaru), bisnes online lahirkan paling ramai jutawan. Kaitannya dengan Shaklee? Shaklee boleh dibuat 100% secara online, lebih-lebih lagi kita ada online system.

15. Syarat utk berjaya dlm bisnes adalah M.E.S.T.I. Mentor, Elmu, Sistem, Tindakan & Impian. Ramai yang dah berjaya dapat income sehingga 6-7 angka sebulan. Dalam Shaklee, kita dah ada mentor dan sistem yang dah tersedia.. malah, peluang menuntut ilmu yang sentiasa terbuka luas… tinggal lagi TINDAKAN dan IMPIAN saja unutk berjaya.

16. Shaklee menyumbang kepada kepimpinan alam sekitar sejak 5 dekad yg lalu. Syarikat pertama di dunia yg memperolehi pensijilan "Climate neutral". Kita sokong Shaklee, kita juga menyokong usaha ke atas alam sekitar yg lebih baik. GO GREEN.

17. Boleh jadi MLM pahala… peluang untuk dapat pahala yang berpanjangan, walaupun kita sudah tiada di dunia ini (drp ilmu yg dicurahkan generasi demi generasi… menjadi ilmu yg bermanfaat)'

18. Income yang berpanjangan, dengan itu boleh jadi amal yang berpanjangan… walaupun kita sudah tiada di dunia ini (seperti yg dijelaskan).

19. Donald Trump & Robert Kiyosaki pun sokong MLM. Juga DAO, pun sokong MLM. Justeru, kenapa tidak?

20. Suplemen Shaklee sebagai alternatif kepada ubatan kimia dan drugs (ini lebih kpd sebab peribadi tapi satu sebab yang penting juga utk diri saya.. Shaklee jauh lagi selamat daripada ubat yang ada banyak side effect). Shaklee untuk mencegah…  kerana mencegah lebih baik daripada merawat.

*Kredit kepada nenek Shaklee saya, Kak Long Nuzula.


Memang betul apa yang dikatakan dalam point di atas. Sejak saya join Shaklee, bukan sahaja ilmu duniawi yang kita dapat tapi dalam masa yang sama kita mengumpul saham akhirat kita, dengan menyebarkan ilmu dan membantu lebih ramai orang untuk hidup lebih sihat.

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Bandar Chukai/ Kemasek/Kerteh
COD Kuala Terengganu 9Jumaat?Sabtu)
Pos Seluruh Malaysia

3 ulasan:

  1. semakin ramai yang buat bisnes shaklee ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya sebabnya sistem shaklee sangat mudah dan yuran keahliaannya pun murah.

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Promosi Vitamin C Januari 2021

  Assalamualaikum dan selamat petang. Dah lama tak update kat sini ye. Hari ini, Kakyus nak bagitau Shaklee ada buat Promosi Vitamin C tau! ...