Isnin, 22 Disember 2014

3 Tips UntukDapatkan Rambut Sihat Bersinar

Rambut adalah mahkota setiap insan. Tak kira lelaki atau wanita. Ramai yang sanggup berhabis wang ringgit untuk pastikan rambut sentiasa sihat dan berseri. Di sini saya kongsikan 3 Tips Untuk Dapatkan Rambut Yang Sihat Dan Bersinar.


Rambut Bersinar
Ramai yang idamkan rambut sihat dan bersinar macam ni kan?



3 Tips Untuk Dapatkan Rambut Sihat.

1. Air

1/4 berat setiap helain rambut mengandungi air. Minum air secukupnya untuk menjaga kelembapan rambut anda. Selain dapt mengelak dari berlaku dehidrasi, meminum air secukupnya akan membuatkan rambut anda menjadi lembut berkilau. Disyorkan anda minum sekurang-kurangnya 8 gelas air suam sehari.

2. Vitamin dan Mineral

Sumber vitamin dan mineral seperti vitamin A, B, C dan zat besi amat baik untuk rambut. Vitamin B dan C berfungsi untuk melancarkan peredaran darah dan pertumbuhan rambut. Zat besi pula akan membawa oksigen yang secukupnya untuk rambut. Saya syorkan anda amik suplemen seperti Vitamin B Compleks, Vitamin C, Vitalea dan Zink untuk mengekalkan kesihatan rambut, mengelakkan rambut gugur dan memperbaiki aliran darah ke kepala.

Vitamin Untuk Rambut
Vitamin Shaklee Untuk Rambut Yang Lebih Sihat

3. Protein

Protein Untuk Rambut

Protein akan membuatkan rambut tumbuh dengan lebih cepat dan lebat. Selain itu, ia akan menjadikan rambut lebih kuat. Protein boleh didapati dari pelbagai sumber. Tetapi protein yang baik adalah dari sumber kacang soya yang organik. Pengambilan protein yang cukup dapat mengelakkan hujung rambut dari bercabang. Anda bole cuba ESP (Soy Protein) Shaklee yang dihasilkan dari soya Non-GMO untuk mendapatkan rambut yang lebih sihat dan tidak bermasalah.


(Sumber: Majalah Rapi, Disember 14)


 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Bandar Chukai/Kemasek/Kerteh
COD Kuala Terengganu (Jumaat-Sabtu_
Pos Seluruh Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Promosi Vitamin C Januari 2021

  Assalamualaikum dan selamat petang. Dah lama tak update kat sini ye. Hari ini, Kakyus nak bagitau Shaklee ada buat Promosi Vitamin C tau! ...