Friday, 5 December 2014

Manfaat SR Vitamin C Plus Shaklee Untuk Kesihatan

Manfaat SR Vitamin C Plus Shaklee Untuk Kesihatan. Banyak betul manfaat Vitamin C Plus ni.

Banyak kebaikan Vitamin C Plus Shaklee

Antara manfaat SR Vitamin C Plus ialah :-

1. Imunisasi / Daya Tahan Badan

Dos yang betul bagi Vitamin C dapat melindungi badan dari jangkitan dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan badan kita juga terpelihara dari bakteria, virus dan jangkitan.

2. Demam Biasa

Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga mengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan baik demam.


3.Perlindunngan dari matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi untraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C juga mengurangkan kesan sunburn disebabkan oleh radiasi utra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.

4. Penghasilan Kolagen

Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, rangka dan tulang rawan. Ia menyebabkan kulit menjadi gebu dan tona sekata pada kulit. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusam dan tidak bermaya. Kolagen yang terdapat dalam Vitamin C juga mampu mengurangkan kedutan dan anti-penuaan.

5. Penyembuhan Luka

Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan luka yang cepat.

6. Mengurangkan Keguguran Rambut

Vitamin C melawan kekurangan kalenjar adrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kalenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.

Testimoni Pengambilan SR Vitamin C Shaklee:

#1 Pn. Nadia

"Sejak kenal Shaklee, dalam tempoh setahun ni - boleh kira pakai jari berapa kali ambil penadol 9ini pun sebab takde bekalan Vitamin C. Selainnya, semua Vitamin C. Nak demam, demam, selsema, batuk.Semua tak jadi. Alhamdulillah, rasa seronok. Sebab kita tahu kita ambil benda yang semulajadi."

#2 Pn. Rozaida

"Vitamin C pun bantu cepatkan baik luka bersalin di samping zink. Dulu kalu bersalin memang akan makan buah oren. Jenuh nak makan 7 bijik buah oren sehari,..hihi...so pilihan terbaik memang Vitamin C Shaklee."

#3 Pn. Shah

"Saya nak share pasal SR Vitamin C..saya ni muka berjerawat dan berminyak, tapi ini dulu..sekarang ni duk ambik ESP, Vitamin C dan Vitamin E, memang banyak perubahan pada muka..jerawat dah jarang keluar..macam semalam, tetiba nampak muka ada sebijik jerawat yang nak membesar kat pipi, jadi saya buat masjer vitamin C tempek kat seluruh muka. Besok bangun pagi, jerawat tu kecut terus, jadi leper terus..."

Semua perkongsian di atas adalah daripada rakan-rakan SID saya di Grup Inspirasi. Memang kesan yang diambil adalah berbeza-beza setiap individu. Sebabnya, Shaklee ni hanya mencegah dan bukannya untuk merawat. Ini semua dengan izinNya jua. Shaklee hanyalah asbab.

Memang banyak sangat manfaat SR Vitamin C Shaklee nie. Anda mesti cuba dulu sebotol. Vitamin C Shaklee adalah Vitamin Organik yang diformulasi dari bahan-bahan semulajadi.

Selamat Mencuba!

Ingin dapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa ?
Nak daftar keahlian anda dengan NizaHealth?
Nak menjana pendapatan 2, 3, 4 hingga 5 angka dengan Shaklee?


Hubungi : 

 
Shaklee Independent Distributor (1077459)
SMS/WA 013-9692915
Shaklee Kemaman/Kuala Terengganu
Pos Seluruh Malaysia




2 comments:

  1. salam.^_^
    husna mmg hantu vitC.suka sgt.hihi
    kulit kusam dah xde..tona cerah sekata.alhamdulillah.jemputlah lwt blog husna bila2 ye supplimentcenter.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, vitamin C ni byk khasiat nya..

    ReplyDelete

LinkWithin